Al carrer!

rtvv_tornara

#RTVVnoestanca

rtvvnoestanca

Aquesta ha sigut la nostra acció hui a 4t de primària d’@escolagavina per #RTVVnoestanca. Aquest és el text publicat hui també a la web d’@escolagavina:
L’actitud és el que compta en la vida. I aquest coratge dels treballadors de RTVV defensant el mitjà públic acop de micro i de paraula improvisada val molts diners, i demostra que encara som vius. Els valencians, malgrat la consigna d’aniquilació demostrem cada dia que tenim molt a córrer, a viure, a defensar. Hui és la Televisió dels valencians, l’amenaçada, com ho està el camp, l’escola, la llengua, i encara podem donar gràcies que queden quatre coses en peu, dretes mig agafades amb pinzes. Però resistim, malvivint, gràcies al coratge de molts milers que han sigut capaços d’aguantar tants anys de mentides, falsedats i encobriments. Si ara s’afigen al treball els treballadors de Canal 9, benvinguts, ja era hora que es despullaren de tòpics, prejudicis i ensabonament. Des de l’escola mantenim una flama encesa i un treball constant en favor de tenir una televisió amb garanties, que ajude a consolidar la llengua, a entretenir lúdicament i sana la gent, a formar amb professionalitat per ensenyar el tipus de país que tenim i podem ser. Va, feina per envant i amunt forques i corbelles. A les aules!!!
#RTVVnoestanca

La informació és bella

Aquest apunt va dedicat al nostre amic i company Paco Raga [unbloceducat]. Sigué ell qui fa un temps, coneixedor del nostre interés pel disseny, la imatge, la senzillesa i la claredat en les presentacions visuals, ens va donar a conéixer la publicació La informació és bella. Dimecres passat vàrem participar en un nou claustre pedagògic amb la participació dels diferents claustres de les cooperatives que conformem Akoe Educació. El claustre estava coordinat per l’equip de Neus Sanmartí i girava al voltant de l’avaluació formadora. L’encontre formatiu sigué molt engrescador i va servir per entendre molt clarament els principis i les maneres de l’avaluació formadora. En tot moment ens venia al cap com de clau resulta la capacitat per dissenyar des de la senzillesa precisament, el procés d’ensenyament-aprenentatge on l’avaluació n’és l’element regulador. I ves per on que, tot i que ens havíem adherit al subgrup d’humanitats en secundària (n’hi havia de ciències i tots dos també en primària) vàrem pensar que el tema de l’univers és recurrent al llarg de diferents cursos pels quals passa l’alumnat. L’abordatge d’aquest tema, infinit, varia també en funció de la capacitat canviant dels alumnes per preguntar-se sobre tan gran misteri o aspectes més tangibles com el dia i la nit.

Doncs bé, acabem de donar amb el vídeo que acompanya l’apunt, The Solar System, our home in space, el qual ha estat premiat amb l’or en la categoria motion infographic dels Kantar Information is Beautiful Awards. I seguidament hem connectat l’avalaució formadora amb la bellesa de la informació. Els premis es van crear el 2012 per David McCandless amb Aziz Kami (director creatiu de Kantar). David McCandless és escriptor i dissenyador amb seu a Londres. Ha escrit per a The Guardian i una de les seues passions és visualitzar la informació -fets, dades, idees, temes, temes, estadístiques, preguntes- amb el mínim de paraules. Tot plegat amb l’interés en com la informació dissenyada pot ajudar-nos a comprendre el món, revelar les connexions, patrons i per què no, històries ocultes a sota, o si no, per simplement veure-la bé. S’atorguen 26 premis a través de 6 categories i 8 premis especials amb participants de més de 20 països diferents i entre els treballs hi podeu trobar que demà matí bé podrien formar part del contingut a treballar en alguna classe. Paco, ací en tens un sobre l’ADN.

http://www.informationisbeautifulawards.com/

Crida a la participació

fic_cat_14_b

Idees no ens falten i entusiasme tampoc. Faríem això i allò altre, però ens hem de repetir que toca temporitzar perquè hi ha altre ordre de prioritats. Tot i així 400 colps continua pas a pas i som a punt de convocar l’alumnat per formar el primer equip de redacció-realització. De l’administrador únic a la creació col·lectiva és el nostre anhelat objectiu; en breu informarem. Però hi ha més símptomes de que anem per bon camí i som sense dubte referent en l’educcaió audiovisual. La constància, en ocasions a un ritme més lent com l’actual, ens ha portat ací.

S’acaba de posar en contacte amb nosaltres la Comissió Audiovisual del CEIP Pare Català de València perquè els orientem en el procés d’alfabetització audovisual que pretenen portar a terme de manera estructurada en les etapes d’infantil i primària i en col·laboració estreta amb l’AMPA. Raquel Zapater membre de la comissió i responsable del centre de documentació de la Filmoteca Valenciana ens suggereix la possibilitat de crear un grup de treball d’intercanvi entre centres. Trobem la proposta ben engrescadora i necessària i entre altres coses, li hem assenyalat que la 2a MICE podria ser el marc idoni per un primer encontre més formal d’aquest grup. Estarem encantats de dinamitzar aquesta possibilitat i així també li ho hem fet saber a Josep Arbiol.

Precisament Josep Arbiol, coordinador general de la MICE, ens fa una crida a la participació especialment pel que fa a la presentació d’obres de secundària. De seguida hem posat el banner a la columna lateral que redirecciona a la web de la Mostra. Esperem que s’anime la cosa i poc a poc arriben curtmetratges; la MICE és ja la nostra gran cita.

Per últim, el FIC-CAT · Festival Internacional de Cinema en Català Costa Daurada, el festival de cinema dels Països Catalans que promou, publicita, projecta i premia les produccions audiovisuals recents fetes en català, vinguen d’allà on vinguen, de realitzadors amateurs i professionals (amb propostes de llargs, curts, documentals, videoclips i produccions de centres educatius) ens torna a anunciar que ja està en marxa. La 7a edició, del 4 al 8 de juny del 2014 a la localitat de Roda de Berà, tindrà com a eix temàtic les bandes sonores. Encara hi ha temps per presentar obres doncs el termini acaba el 28 de març de 2014 però ja ens escriuen per continuar amb l’estreta col·laboració la qual els ha donat bons fruits.

Seguim!

La barra sonora: nova temporada

El tancament inminent de RTVV és sense dubte una mala notícia. Especialment perquè respon a un intencionada estratègia de saqueig de caràcter partidista i particular en l’extrem oposat de la concepció dels mitjans audiovisuals públics com a servei de qualitat i valedors de la cultura d’un poble. Però més enllà d’aquest fet, hi ha vida i tot un showcase audiovisual valencià molt més ample i de qualitat del que es puga pensar. I com a mostra, la genial proposta mediàtica de La Barra Sonora (Bocabadats Mèdia) que acaba de posar en xarxa la seua segona temporada. La Barra Sonora és un espai on conèixer el panorama musical valencià del moment. Al centre de la plataforma trobem un format audiovisual que barreja entrevistes, reportatges i actuacions en acústic de grups valencians. L’esquema d’aquest format és senzill: dos grups de música es troben en un bar de la ciutat i conversen entre ells, donant peu a una entrevista íntima i personal entre els músics.

Durant l’entrevista s’introdueix un xicotet reportatge d’algun tema que tinga a veure amb la música i la cultura valenciana. Acaba sempre amb un acústic que els dos grups interpreten junts, buscant la improvisació i l’espontaneïtat. Aquest format permet que els músics intercanvien idees noves i punts de vista diferents sobre la música, apropant a l’espectador les anècdotes que formen part de la seva experiència personal.

Per tornar amb el primer programa de la segona temporada de La Barra Sonora han comptat amb la presència d’Orxata Sound System i VLC Elektrik Jazz Collective, a més de la col·laboració en forma de sorpresa per part de Macondo i Josep Deltoro. Salsa agredolça, bubbles, autoimplosió i molta música en un primer capítol que gira al voltant de l’autogestió musical. Per aquesta trobada, es va escollir un ambient nou: el restaurant Mey Chen de Benimaclet.

Per cert, que estem més que agraïts a l’equip que fa possible La Barra Sonora per incloure 400 colps com mitjà col·laborador en la difusió, en la seua secció press.

http://www.labarrasonora.com  |  #LaBarraSonora@LaBarraSonora

Palmarés de la VII edició de Cortocomenius

vocabulari

Ens acaba d’arribar la nota de premsa que posa punt i final a la VII edició de Cortocomenius. El passat divendres 15 de novembre va concloure aquest festival de curtmetratges amb la celebració de la gala de cloenda i el lliurament de premis i mencions, que es va celebrar al Saló d’Actes del Centre Juan Comenius. A la gala , que va ser presentada per Inma Vargas i Marisa Sánchez, van assistir més de 150 persones, entre directors, patrocinadors, alumnes del centre i públic en general, que a més de descobrir el palmarès van poder tornar a gaudir del guanyador de la secció de Joves/Alumnes, Vocabulari i del millor curtmetratge per vot del públic La gallina mana, d’Héctor Beltrán. El palmarès va quedar de la següent manera :

Millors projectes: Com el riu, de Laura Gascó, Mamà, estoy muerto, de Néstor Mínguez i Oblívium, de Juan Ignacio González .
Millor Cartell: Henar Rodríguez .
Millor Capçalera: Rubén Martínez .
Millor actor: Sergio Jiménez, per Rampas.
Millor actriu: Manuela Vellés, per Hibernation.
Millor guió: Jordi Yúdice, per Simetria.
Millor banda sonora: Trufle per Simetria.
Millor so: Leticia Argudo i Jorge Flor (The Last Monkey), per Como el rio.
Millor fotografia: Tania Da Fonseca, per Hibernation.
Millor curt per vot de públic: La gallina manda, d’Héctor Beltrán .
Millor curt (joves/alumnes ): Vocabulario, de Sam Baixauli (en la imatge).
2n Millor curt (joves/alumnes ): Hibernation, de Jon Mikel Caballero .

Durant la gala es va comptar amb la presència d’Ana M. Llorens, directora de Cicles Formatius del Centre de Formació Juan Comenius, així com de Pau Romero, coordinador del festival, que en els seus discursos va sorprendre amb el lliurament del primer premi honorífic del certamen a Mª Carmen Cortés, presidenta de l’AMPA, associació que ha mostrat el seu total suport al festival en moltíssims aspectes des dels inicis del mateix. Després de la gala, i amenitzats per segon any consecutiu pel grup The Rampers, els assistents van poder gaudir d’un còctel ofert pel certamen, amb el qual es va donar punt i final a la setena edició, i gairebé es pot dir que, el tret de sortida per a la vuitena edició de Cortocomenius. Enhorabona a l’organització, els premiats i llarga vida al festival.

Fem escola valenciana

Tot i que ja s’ha arribat a la xifra proposada en el Verkami, la idea de sumar idees per recolzar el moviment cívic més important d’aquest país, no acaba ací. Nosaltres vos deixem hui l’audiovisual realitzat per Tubal Perales, qui ha fet aquest treball de forma completament desinteressada amb la col·laboració d’Aspencat que han cedit el tema “l’Herència”, amb la col.laboració de Feliu Ventura, Xavi Sarrià i Borja Penalba, del disc Essència. Fem nostres les paruales d’agraïment de Vicent Moreno, president de l’entitat: “Gràcies, moltes gràcies a totes eixes persones amb nom i cognoms que viuen en valencià, a la seua confiança en aquesta entitat i a la seua contribució per fer-la possible. Els fets ho diuen tot i la societat ha demostrat que amb la promoció i la normalització d’una riquesa immensa com és la nostra llengua no es juga. La societat sap estar a l’altura de les circumstàncies i ha demostrat que el nostre màxim tret d’identitat necessita de la dignitat i de la promoció d’activitats com les que es generen des d’Escola Valenciana”.

http://www.escolavalenciana.com/

Concurs de Clipmetratges de Mans Unides

Print

Obrim la setmana amb una d’aquelles propostes que sempre ens interessen perquè pensem podem motivar el treball de vídeocreacó als instituts en el marc per exemple de l’acció tutorial. El passat 17 d’octubre es va iniciar la V edició del Concurs de clipmetratges de Mans Unides, una activitat d’educació per al desenvolupament que consisteix en la creació de vídeos d’1 minut per a explicar el teu punt de vista al voltant de diferents problemàtiques del món actual. Aquest any el tema que es proposa reflexionar i treballar a l’aula és “El desafiament de la fam al món”, dividit en tres subtemes: Agricultura familiar, consum responsable i volatilitat dels preus.

Un clipmetratge és un vídeo d’un minut de durada. Pot ser de qualsevol format, gènere, tècnica, dibuixos animats, stop motion, documental, entrevistes, ficció, comèdia… fins i tot musicals! El concurs per a la categoria escoles consisteix a elaborar a classe, guiats pel professorat, clipmetratges sobre la temàtica proposada i pujar-los a la web del concurs. L’activitat pretén també fomentar el treball en equip i es presenta com una manera engrescadora i participativa d’aprendre. A més, es posa a disposició del professorat tot tipus de materials i documentació.

El tema de la V edició és l desafiament de la fam al món . El concurs va del 17 d’octubre de 2013, Dia Internacional per a l’ Eradicació de la Pobresa, fins el 28 de febrer de 2014. Durant aquests quatre mesos es proposen els següents subtemes: Agricultura familiar, la base sobre la qual es desenvolupen les comunitats Rurals a gran part del món i Pilar fonamental del desenvolupament integral de les nacions; Consum responsable, necessitem consumir tot el que se’ns ofereix? Sabem de què està fet el que consumim? Sabem qui el produeix? i Volatilitat dels preus, tractar la producció agrícola i els aliments com derivats financers fa que els mercats de matèries primeres alimentàries resultin cada vegada més atractius per als especuladors financers. Podeu consultar amb detall les bases a la web del concurs i no dubteu si participeu, en fer-nos arribar els vostres comntaris sobre la tasca que pugau fer.

http://www.clipmetrajesmanosunidas.org/

Tirant de MICE

mice_14

La tasca de Josep Arbiol i el col·lectiu Jordi el mussol en favor de l’audiovisual escolar només té adjectius per damunt d’inconmensurable. No només perquè Josep es troba en primera línia de la creació en la seua escola sinó perquè a més promou com pocs l’encontre entre els diferents agents que giren al voltant de la producció escolar: professorat, alumnat, entitats, institucions… Mostra de tot açò és que la MICE · Mostra Internacional de Cinema Educatiu, no va ser una eclosió puntual sinó que es consolida amb una segona edició que des de es va anunciar, promet. Dos detalls; de nou la mostra tindrà una caràcter internacional que permetrà visionar produccions escolars de diferents països i la participació d’implicats en taules rodones o xarrades. D’altra banda, junt a l’Agència d’Informació, Formació i Foment de l’Audiovisual (AIFFA), reprén al seu interior una nova dels Premis Tirant Escolars que passaran a ser els Tirant de Mice a les Produccions Escolars Valencianes 2013 d’acord amb les bases següents:

Podran participar produccions audiovisuals realitzades durant els darrers dos anys als centres educatius de formació primària, secundària, batxillerat o formació professional de la Comunitat Valenciana, sempre que no hagen estat presentades en edicions anteriors. Les produccions poden ser de qualsevol gènere: ficció, documental, videocreació, animació… i s’agruparan en dues categories generals: produccions realitzades per alumnes d’Educació Infantil, Educació Primària o Educació Especial; i produccions realitzades per alumnes d’Educació Secundària, Formació Professional i Batxillerat. Els/Les alumnes hauran d’haver participat en tots els processos de la producció, ben entès que, en tractar-se de produccions d’àmbit educatiu, la mediació i la direcció de professores i professors ha d’estar present inevitablement.

Un jurat format per xiquets/es i joves donarà un sol premi per cada categoria, tot i això totes les pel·lícules seleccionades seran reconegudes amb una menció especial, que s’atorgarà el dia de la projecció. A més hi haurà un premi del públic que es realitzarà a la sala per part dels assistents i per cada categoria. Els guardons seran lliurats el diumenge 23 de febrer en el transcurs de la cloenda de la 2a MICE (Mostra Internacional de Cinema Educatiu) i les produccions es projectaran en sessions matinals durant el desenvolupament de la 2na MICE i s’establirà un intercanvi d’experiències entre els/les alumnes que hagen participat en les diverses produccions.

Si no voleu deixar passar l’oportunitat de participar en aquest necessari encontre heu de tenir en compte finalment que els DVDs físics hauran d’enviar-se per correu postal abans de les 14 hores del 13 de desembre de 2013 a l’oficina del festival. Per completar la informació visiteu la web de la mostra.

http://www.micevalencia.com/

Cortocomenius 2013

Amb una breu presentació i la projecció dels curtmetratges de la secció de Ficció, hui dimarts 12 comença la setena edició de Cortocomenius. Un any més Cortocomenius pretén mostrar les millors produccions valencianes, amb la intenció de promocionar, difondre i donar suport al desenvolupament del cinema digital. En aquesta edició volen continuar impulsant obres de joves creadors i alumnes formats al centre, per això segueixen apostant per la secció de Projectes junt a les altres cinc: curtmetratges de ficció (Mostra), curtmetratges realizats por joves i alumnes, curtmetratges d’animació, ràfaga multimèdia i cartell. Com en edicions anteriors, l’única eixida del Centre Juan Comenius serà a la sala de projeccions de la SGAE (C/ Blanqueries, 6) on la secció de mostra juntarà a directors com Avelina Prat, Vicente Villanueva o Cristian Font entre d’altres.

Hui, a partir de les 18 h., es podrà gaudir de deu curtmetratges de diversa temàtica, que de ben segur tindran el públic amb interés i entretingut fins les 20:30 h. Els horaris es poden consultar a través del seu facebook o a la pròpia web:

http://cortocomenius.comenius.es/

Next Page →