Cinema en valencià 2009

El Servei de Política Lingüística de la Universitat de València (UV) i l’Àrea de Promoció i Normalització Lingüística de la Universitat Politècnica de València (UPV) i organitzen la cinquena edició del Cinema en valencià a València. Com en les edicions anteriors es projectaran pel·lícules parlades o subtitulades en la nostra llengua. Les novetats d’aquesta edició són que la cita amb el cinema en valencià serà fixa i setmanal, de forma quasi ininterrompuda fins el 30 de juny. Així cada dimarts la cita serà, a les 20 h, als UGC Ciné Cité. Com sempre, l’entrada serà gratuïta amb el carnet universitari de la UV i de la UPV, però enguany, a més, i com a novetat, amb el carnet universitari podrà entrar gratuïtament el titular més un acompanyant (convida qui vulgues al cine!). A més, amb la compra d’una entrada tenima una altra de franc per a la setmana següent. Els el primer bloc de projeccions presenta títols força suggerents tals com “L’advocat del terror” (Barbet Schroeder), “Austràlia” (Buz Luhrmann), “Els nens del Huang Shi” (Roger Spottiswoode) i “Forasters” (Ventura Pons). A més, a totes les ciutats amb seu universitària de les universitats públiques valencianes, Alacant, Castelló, Alcoi, Gandia, Ontinyent i Elx es podrà veure també el cinema en valencià. A gaudir-ho!

http://www.cinemaenvalencia.com

Conclusions de les Jornades sobre l’Educació en Comunicació

AulaMèdia publica a la seua web un breu que arreplega les conclusions més destacables de les quartes Jornades d’Educació en Comunicació que han organitzat aquest mes de gener. Un important indicador del moviment que s’està produint en aquest terreny ha sigut la nombrosa assistència de representants del món educatiu, abocats al debat i a la demanda sense excuses d’una educació crítica en comunicació real, tangible, amb un temps-espai determinat en el dia a dia dels escolars, dotada de materials didàctics i amb una formació permanent per al professorat, tal com el Parlament Europeu ha proposat recentment. I és que com ens expliquen, el dret a l’educació no consisteix només en l’escolarització, sinó en connectar l’alumnat en les exigències del temps on vivim en l’actual societat de les pantalles. Nosaltres ens sumem a posar l’accent en la necessitat que les competències bàsiques en comunicació es concreten en una àrea curricular determinada per així poder posar les bases d’una Educació en Comunicació normalitzada, amb recursos i per a tothom. I ho fem amb el sentiment d’alegria, al menys momentània, que la nostra companya Pilar Alfonso expressava al seu comentari a la notícia de la proposta al parlament europeu publicada fa dos dies a 400 colps.

http://www.aulamedia.org/etc/cronica.html

Nits d’Aielo i Art a l’exili

Existeix un festival que per falta de voluntat política s’ha vist forçat, per sobreviure, a celebrar-se a l’exili d’allà on es va crear: Aielo de Malferit. No per això ha deixat d’oferir, sota la direcció del músic aieloner Llorenç Barber, una oferta força interessant, especialment en el terreny musical. Però a més, el programa d’aquestes Nits d’Aielo i Art en la seua 12ª edició, ens ofereix la possibilitat de veure una selecció d’obres de video del Festival VIVA. VIVA va ser concebut el 2006 per Ana de Álvear com a espai d’encontre itinerant on artistes internacionals puguen trobar un punt de reunió en col·laboració amb comisaris, galeries fundacions i col·leccions privades. Les actuacions musicals tenen lloc al Centre Octubre i les projeccions tindran lloc aquest divendres 30 i dissabte 31 a les 22.15 hores a l’Institut Francés de València.

http://www.nitsdaieloiart.net

Save Polaroid

Vos enrecordeu del post de la setmana passada on comentàvem la desaparició de la càmera Polaroid? Doncs seguint el fil de la notícia hem trobat [Vilaweb] que ja existeix un moviment que via web s’ha organitzat per demanar amb un bon seguit d’arguments, la supervivència de la mítica càmera. A SavePolaroid.com expliquen que la continuïtat de l’empresa i la marca els són igual, però que no volen la desaparició de les càmeres analògiques instantànies, i per això proposen que Polaroid cedisca o venga la llicència de la càmera perquè algú altre puga tornar a fer càmeres d’aquesta mena. També hi podeu trobar informació sobre la seua història, podeu llegir i publicar-hi experiències d’internautes de tot el món amb les càmeres Polaroid, llegir notícies sobre tot allò que tinga relació amb les Polaroid o fins i tot descarregar models de cartes per enviar als responsables de Polaroid. Al mateix temps cal dir, tot i que no contente els amants i nostàlgics dels models analògics, que Polaroid no ha deixat de banda la fotografia instantània i acaba de presentar la successora digital de la Polaroid analògica. S’anomena PoGo i es tracta d’una càmera digital amb impressora incorporada, capaç d’imprimir les fotografies tot just acabades de prendre. Ara, com en el cas de les velles Polaroid, també cal esperar una mica, la impressora tarda un minut a fer la feina en un paper fotogràfic de cinc centímetres d’alçada i set i mig d’amplada que no té marges.

Conserveu alguna foto en polaroid? Per què no ens envieu alguna per ser publicada?

http://www.savepolaroid.com/

El Parlament Europeu per l’”Educació Mediàtica”

Atenció mestres, professors, equips de direcció i coordinació pedagógica, i, com no, alumnes. El Parlament Europeu acaba d’aprovar un informe en el que es proposa la introducció d’una assignatura d’”Educació mediàtica” en tots els col·legis de la Unió Europea. L’alfabetització mediàtica implica la capacitat de comprendre i valorar críticament els diversos aspectes dels diferents llenguatges i mitjans de comunicació. Desenvolupar aquesta capacitat és fonamental per a aprofitar les oportunitats que l’actual era digital comporta. En aquesta proposta, s’afirma que la nova assignatura haurà de comptar, en la mesura del possible, amb un caràcter pràctic i pluridisciplinari, vinculat a matèries econòmiques, polítiques, literàries, socials, artístiques i informàtiques, així com a projectes extraescolars. Recomana també l’elaboració de productes mediàtics amb la participació d’alumnes i professors com a mesura de formació pràctica. A més, els diputats també subratllen la necessitat de millorar les infraestructures en les escoles perquè tots els alumnes tinguen accés a Internet. A l’informe, aprovat per 583 vots a favor, 23 en contra i 4 abstencions, s’assenyala la necessitat de impulsar l’alfabetització mediàtica dels adults, els qui influeixen en els hàbits d’utilització dels mitjans desenvolupats pels xiquets.

Concurs de fotografia de la naturalesa Karibu per joves

Després d’un cap de setmana aturats en la publicació de post per qüestions laborals, comencem la setmana presentant-vos el Concurs de Fotografia de Naturalesa Ciutat de Vila-real en aquesta VI edició que engloba juntament amb el concurs de participació general, el KARIBU per a Joves i el Premi Honorífic Caixa Rural de Vila-real. EDC Natura vol animar a tot aquell que desitge participar en esta activitat que ens apropa a la naturalesa; i aprofita per agrair els esforços d’aquelles institucions i entitats que la fan possible. El KARIBU està dirigit als estudiants menors d’edat i disposa de dues categories: Duma (de 9 a 13 anys) i Simba (de 14 a 17 anys). El termini de recepció de les imatges finalitza el 31 d’aquest mes. Els guardons es lliuraran en la Gala de Premis l’Estudi, Divulgació i Conservació de la Naturalesa, en l’Auditori Municipal de Vila-real (Castelló), el 28 de març de 2009; dins de les activitats del VI Simposi Internacional de Naturalesa i Fotografia. Els premis seran: un Primer Premi a la millor fotografia de la naturalesa (Duma i Simba): trofeu Lince, càmera fotogràfica Nikon i plaça en l’excursió KARIBU al Termet, a l’ermita de la Mare de Déu de Gràcia a Vila-real, on s’instal∙larà el campament base i es realitzaran activitats d’oci que inclouen eixides a diferents espais naturals. Lot de material educatiu de naturalesa. Accèssit (Paisatge, Fauna i Flora): plaça en l’excursió KARIBU per paratges naturals i lot de material educatiu. Menció especial: lot de material educatiu de naturalesa.

http://www.edcnatura.com/fotografia_de_natura/KARIBU09CARTEL.pdf

Cinema en V.O. a l’IES Escola Gavina: Frankenstein

Avui divendres al Cinema en V.O. de l’Escola Gavina acabarà de projectar-se la pel·lícula “Frankenstein”. Es projecta en la seua primera versió, aquella que l’any 1931 va dirigir James Whale en una excel·lent adaptació cinematogràfica de la pertorbadora i magnífica novel·la de Mary Shelley “Frankenstein o el modern prometeu”. En el primer dia de projecció l’assistència es va incrementar respecte d’altres pel·lícules i puguérem viure moments de gran emoció i d’alt impacte visual. La pel·lícula no deixa de tenir relació amb el tema triat aquest curs a l’escola, Mites, herois i llegendes, al voltant del qual giren diverses propostes i activitats programades tal com el calendari de l’escola, les carnestoltes o molt especialment la setmana temàtica de la primavera. Tant al cel·luloide com en paper imprés les obres són altament recomanables per estudiants de secundària. Es mostra entre altres qüestions d’ordre moral, el cost elevat que té assumir la pretensió de situar-se en el pla de Déu a l’apropiar-se del poder d’otorgar la vida. Tema aquest que ni molt menys és alié a certs desafiaments que afronta la ciència actual. És evident la referència al mite de Prometeu al mateix temps que Frankenstein i en la seua pell l’actor Boris Karloff es tornen mites del cinema. Amb un llenguatge visual de tall expressionista quan no poètic i una actuació sobrecollidora se’ns apropa amb tendresa a una criatura que no té consciència del bé i del mal i que no pot dominar els seus impulsos.

Torna s0n1v1s10 amb Pedro Maia + La Comida Visuals

Aquest divendres 23 torna de nou el cicle programat al Centre de Cultura Contemporània Octubre que pretén donar a conéixer i aprofundir en la figura del video-jockey. Es tracta del s0n1v1s10 i en aquesta ocasió els artistes visuals programats són Pedro Maia + La Comida Visuals. Pedro Maia va néixer en 1983 a Vila do Conde (Portugal) i resideix actualment entre Porto i Lisboa. Es va llicenciar en Tecnologies de la Comuniació a l’Instituto Politécnico do Porto i va cursar estudis també a la Fundação Calouste Gulbenkian de Lisboa. Ha treballat en vídeo, cinema i art multimèdia i també amb productes audiovisuals per a companyies de teatre. Durant nou anys, a més, va ser col·laborador del Festival Internacional de Cine de Vila do Conde. Des de l’any 2004 desenvolupa el concepte de “live cinema”, la manipulació d’imatges en temps real i la seua interacció amb la música. Per la seua part els valencians La Comida Visuals a més d’haver inaugurat el cicle s0n1v1s10 el setembre de 2007, han actuat en diverses sales de València i en clubs arreu del món, com ara el Plastic de Milà, Kama Kama o l’Atalante. A més, tenen la residència de visuals en el club Blue Room (Rialto S.Ambrogio) de Roma. Programa força interessant per seguir la pista dels Vjs també el 2009. L’hora, les 20.00 hores.

http://www.octubre.cat/activ_fitxa.php?id_activitat=751

EcoVisor: Festival Jove de Cinema Documental de Medi Ambient

Segons expliquen a la publicitat impressa, EcoVisor és una iniciativa de l’Institut del Territori, organitzada per Joves d’Acció, la secció juvenil d’Acció Cultural del País Valencià, que sorgeix amb la voluntat de sensibilitzar el públic jove envers les problemàtiques ambientals i territorials, i alhora fomentar la reflexió mitjançant la creació de peces audiovisuals. Els treballs es realitzaran necessàriament en català i hauran de centrar-se preferentment en l’àmbit local, tot i que s’aborden problemàtiques globals. S’estableixen dues categories amb els seus respectius premis: una per centres d’ensenyament secundari i l’altra per centres universitaris i cicles formatius. A més les obres guanyadores s’editaran en DVD i es distribuiran per tots els centres educatius i de formació del País Valencià. La durada de les obres no haurà d’excedir els 15 minuts i termini de lliurament és el 15 de maig de 2009. Temes com l’activitat humana i els seus efectes en l’entorn, la transformació dels paisatges, la construcció d’infraestructures, el creixement urbanístic, l’activitat industrial, el món rural, la gestió dels residus, les contaminacions, la mobilitat, les energies, la biodiversitat,… poden constituir els eixos centrals sobre els quals giren els vostres documentals. De moment no hem trobat links a la web als quals referenciar-vos i només comptem amb la informació en paper. Quan disposem dels links adients vos informarem. Ah i ja sabeu que si tireu endavant un projecte com aquest proposat, sempre el podeu compartir el vostre procés creaitu i les vostres impressions a 400 colps.

Altra classe

I és que allò que passa a l’aula és font inagotable d’inspiració. Les relacions, les vivències, les mirades, els silencis, els nervis i les rialles, els problemes i els aconseguiments, el jo i el nosaltres. “La classe” és, també, un curtmetratge de Beatriz M. Sanchís que després d’haver guanyat 15 festivals de diferents àmbits podria aconseguir el guardó dels Goya en la categoria de Millor Curtmetratge-documental. La finalitat de la cinta, segons la seua directora, és plasmar la màgia del procés creatiu i recuperar el plaer d’observar a l’espectador. Rodat amb dues càmeres HD al llarg de sis mesos, “La classe” mostra un grup de xiquets en el procés d’aprenentatge en la preparació i representació d’una obra teatral; des de les primeres lliçons fins el moment d’actuació final davant els pares i companys. El treball de grup, teatral, com a mitjà d’aprenentatge i reconeixement amb l’altre. Podeu veure el curt sencer al servidor Vimeo.

http://www.vimeo.com/2697949

Next Page →