96 159 05 94 — 638 828 797 — info@escolagavina.cat — clickedu

Jornades sobre l’ensenyament de les matemàtiques a Barcelona

23/10/2017 Loli Company
jornadesmate1-escolagavina
jornadesmate3-escolagavina
jornadesmate2-escolagavina
jornadesmate4-escolagavina

Les mestres Marisa, Encarna i jo mateix hem tingut l’oportunitat d’endinsar-nos en el món de la docència de la matemàtica durant dos dies a Barcelona. Aquestes jornades s’han estructurat en dos blocs. El primer amb tres conferències plenàries on Carme Burgés, David Barba i Cecília Calvo, i Antón Aubanell ens han transmès i recordat idees ben importants, com ara que cal trobar activitats on tots els alumnes troben reptes, que cal que els fem preguntes que generen dubte i activitat, que hem de dissenyar activitats “riques”, obertes i competencials, a més d’atendre a la importància de la transició de l’alumnat entre primària i secundària.

I d’altra banda, hem realitzat tallers on hem treballat al voltant dels blocs de geometria, càlcul, estadística, jocs, enigmes matemàtics i ordres de magnitud i aproximacions, on hem elaborat junt amb altres mestres activitats “riques” i completes per portar a les nostres aules.

Han estat unes jornades molt enriquidores per a totes tres. Hem tornat amb moltes idees per posar-les en pràctica amb els alumnes i, sobretot, amb una de fonamental que ha de guiar el nostre treball: les matemàtiques que es viuen, no s’obliden. [Núria Pasqual]